niedziela, 2 listopada 2014

"X-Men" | Film

Seria: X-Men
Tytuł / Tytuł oryginalny: X-Men
W rolach głównych: Hugh Jackman, Patrick Steward, Ian McKellen
Gatunek: Sci-Fi, Akcja
Reżyseria: Bryan Singer
Polska premiera: 13. października 2000
Produkcja: USA

Spotkania z X-Menami czas zacząć. Dziwię się, że dotąd nie miałam okazji obejrzeć ani jednaj części z tej serii... Zapalnikiem okazał się najnowszy film X-Men: Przeszłość, która nadejdzie. Widziałam go w kinie jakiś czas temu i postanowiłam nadrobić zaległości i zapoznać się z historią X-Menów. Czy było warto? Na razie jak najbardziej tak!

Z Marie coś jest nie tak. Gdy chłopak, z którym się całuje nagle dostaje drgawek i ledwie uchodzi z życiem dziewczyna postanawia uciec jak najdalej od domu. Okazuje się, że na dalekiej północy jest zupełnie inaczej niż sobie wyobrażała. Przez szczęśliwy, a może nieszczęśliwy zbieg okoliczności spotyka mężczyznę nazywanego przez wszystkich Wolverine. Szybko okazuje się, że on też nie jest normalny - regeneruje się z niesamowitą szybkością, a ponadto z wierzchu dłoni wyrastają mu trzy metalowe pazury. Wolverine jej jedyną szansą na wydostanie się z ponurego miasteczka. Gdy już ruszą w drogę ktoś postanowi ich zatrzymać. Ktoś inny przyjdzie z pomocą i da schronienie. W ten sposób Marie i Logan trafią do Szkoły dla Utalentowanych profesora Charlesa Xaviera. Jednak nie będzie ona końcem, a zaledwie początkiem przygody. Kto i dlaczego na nich napadł? Kim jest Magneto? Jaki związek z tym wszystkim ma tocząca się debata na temat Mutantów?

Cóż mogę powiedzieć? Jeśli nie to, że na prawdę mi się podobało, to nie wiem co. Począwszy od ciekawej fabuły, na którą składa się historia poszczególnych postaci, ogólna sytuacja społeczna oraz relacje między jednym a drugim, a skończywszy na dynamice obrazu i dźwięku. Nie było to porażające i powalające z nóg dzieło, ale film na wysokim poziomie, przy którym w napięciu oczekiwałam na dalszy rozwój akcji. Muszę również dodać, że oprócz wymienionych powyżej czynników pojawia się wiele innych. Na przykład Hugh Jackman, który zyskał moją sympatię wcielając się w rolę Wolverina. Tak na prawdę podobała mi się gra aktorska całej obsady: w rolach Profesora i Magneto Patrick Steward oraz Ian McKellen, Halle Berry jako Storm, James Marsden - Cyklop, w roli Marie Anna Paquin oraz Pamke Janssen jako Jean. Oprócz nich uczniowie Szkoły dla Utalentowanych, czarne charaktery i przechodnie. Wszyscy oni stworzyli alternatywną rzeczywistość, w której znajdujemy się oglądając X-Men'ów.

Polecam bardzo! Jeśli ktoś jeszcze nie miał styczności z tą serią to musi to zmienić, jeśli miał - może sobie przypomnieć początki. :))

8 komentarzy:

  1. Jeżeli chodzi o filmy tego typu o chętnie oglądam w rodzinnym gronie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja uwielbiam ten film! Stanowczo najlepszy ze wszystkich części - kolejne wydają mi się już być nieco na siłę tworzone. A ta ma w sobie coś świeżego, bardzo dobre kino :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie wszystkie części za mną, ale na razie ta podobała mi się najbardziej :) Słyszałam za to, że chcą od nowa nakręcić trylogię w związku z wydarzeniami najnowszej części i to już mi nie w smak. Będzie bardzo na siłę... Takie mam wrażenie.

      Usuń
  3. ja widziałem kilka z tych filmów i jakoś nie zostałem fanem całej serii :) ale dla każdego coś innego

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam kilka lat temu, ale nieee.... Zupełnie nie dla mnie x-meni i w ogóle wszyscy superbohaterowie. Bardzo. bardzo nie lubię. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to przy dzisiejszej modzie na Marvela i nie tylko odpada połowa filmów jeśli chcesz się wybrać do kina. Ale przecież co kto lubi :) Superbohaterowie są bardzo specyficznym gatunkiem :P

      Usuń
  5. Uwielbiam wszystko co sci-fi :D A x-menów kocham, może nie tak jak Avengersów, ale też oglądam zawsze jak są w telewizji :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to teraz nic tylko czekać na kolejne filmy, które mają się ukazać w najbliższych latach :)

      Usuń

Jeśli udało Ci się znaleźć chwilkę czasu, po to, aby przeczytać powyższy tekst, proszę, znajdź drugą chwilkę, aby wyrazić swoją opinię na jego temat.
Dla mnie ważny jest KAŻDY komentarz, każda informacja o tym, że ktoś tu był, poznał moje myśli. I pozostawił po sobie ślad :)