środa, 7 listopada 2012

"Harry Potter i komnata tajemnic" - J. K. Rowling

Seria: Harry Potter
Tytuł: Harry Potter i komnata tajemnic
Tytuł oryginalny: Harry Potter and the chamber of secrets
Autor: J. K. Rowling
Tłumaczenie: Andrzej Polkowski
Ilość stron: 355
Wydawnictwo: Media Rodzinna
Ocena: 8/10 znakomita

Druga część przygód słynnego czarodzieja, Harry'ego Potter'a jest równie wciągająca i fascynująca jak pierwsza. W tej części poznajemy kolejne sekrety świata magii oraz prawa rządzące nim. To podejście do książki było moim kolejnym. W przeszłości przeczytałam ją już parę lub paręnaście razy, a film znałam swego czasu na pamięć. Pozwoliłam oczarować się po raz kolejny i znów przeżyłam wspaniałą przygodę razem z Harrym i jego przyjaciółmi.

Jeszcze w wakacje Harry zostaje ostrzeżony: w tym roku w Hogwarcie będą działy się straszne rzeczy. Mimo usilnych próśb i starań Zgredka, domowego skrzata, czarodziej postanawia wrócić do szkoły. Tam okazuje się, że Skrzat miał rację. Krwawe napisy na ścianach, spetryfikowani czarodzieje i duchy... Coś jest nie tak. Mówi się, że dziedzic Slytherina otworzył Komnatę Tajemnic. Ponownie. Ale czym właściwie jest ta komnata i czy istnieje na prawdę? Harry znajduje się w kręgu podejrzeń, gdy okazuje się, że zna mowę wężów. Jednak on za wszelką cenę próbuje udowodnić swoją niewinność. Razem z Ronem i Hermioną starają się rozwiązać zagadkę. Gdy rozwiązanie mają już w garści nagle wszystko zaczyna się walić. I tym razem Harry będzie musiał zmierzyć się ze słabościami oraz ze wspomnieniem, które przez pięćdziesiąt lat czekało w dzienniku.

Harry Potter i komnata tajemnic jest książką cudowną. Napisana w przystępny sposób, jakby dopasowana specjalnie wiekowo 12+. Ciekawa fabułą, nowe zaklęcia, pojedynki, eliksiry, plany i cala reszta sprawiają, że przenosimy się w świat magii całkowicie. Zostajemy przez niego wchłonięci. POLECAM tym, którzy jeszcze nie czytali (czy to możliwe?) i tym, którzy lekturę mają już za sobą. Zawsze warto odświeżyć pamięć!

6 komentarzy:

  1. Ja akurat za tą częścią nie przepadam. Wolę trójkę czy jedynkę. Ale zgadzam się, że to książka wyjątkowa i warto wielokrotnie do niej wracać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją bardzo lubię, chociaż nie jest to moja ulubiona część. Po prostu mam do "Harry'ego Pottera i komnaty tajemnic" jakiś sentyment :)

      Usuń
  2. Uwielbiam całą serię. Z pewnością jeszcze niejednokrotnie do niej powrócę :)
    Na moim blogu zaprosiłam Ciebie do pewnej zabawy: http://chasm-czyta.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdą z części przeczytałam już tyle razy na przestrzeni dziesięciu lat, że powracanie do niej, chociaż trochę bezsensowne, uważam za bardzo miłe :)

      Usuń
  3. Anonimowy5/12/12 15:52

    Cześć!

    Mam takie pytanie. Czytałem już Harry'ego Pottera, Igrzyska Śmierci i Legendę. Ostatnio przeczytałem też serię Niewidzialnych - mniej znana, ale to również fajne fantasy dla młodzieży. I moje pytanie brzmi - co innego w takich klimatach mógłbyś mi polecić? Pytam, ponieważ widzę, że sporo o takich książkach piszesz. :))

    Z góry dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W podobnych klimatach... Myślę, że mogłabym polecić serię "Wojna Czarownic" - trzy części, na prawdę bardzo wciągające; "Liceum Avalon" Meg Cabot i, jeszcze nie przeczytaną, ale z recenzji wynika, że w w bardzo zbliżonej konwencji, "Delirium".
      No i poza tym może coś bardziej historycznego, ale z nutką magii i fantastyki: "Trylogia Arturiańska" Cornwella i "Korona śniegu i krwi" Cherezińskiej (właśnie czytam i jestem zachwycona!) :)

      Usuń

Jeśli udało Ci się znaleźć chwilkę czasu, po to, aby przeczytać powyższy tekst, proszę, znajdź drugą chwilkę, aby wyrazić swoją opinię na jego temat.
Dla mnie ważny jest KAŻDY komentarz, każda informacja o tym, że ktoś tu był, poznał moje myśli. I pozostawił po sobie ślad :)